Krachtige en zuinige motoren

In combinatie met onze opbouw en ombouw.

Bekijk onze tractieoplossingen

Grip Xtend

Renault Master Grip Xtend

Grip Xtend is standaard beschikbaar op onze Renault Master-modellen. Dit robuuste antislipsysteem biedt je een ultieme en zekere grip.

 

De technologie verbetert het aanpassingsvermogen van je bedrijfswagen op moeilijke wegen. Bijvoorbeeld op onverharde of modderige wegen. Hoe het werkt? De boordcomputer haalt essentiële gegevens van de wielen op om de prestaties van je Master te optimaliseren. Wanneer de grip verloren gaat, past Grip Xtend het motorvermogen aan elk wiel aan om de grip en wendbaarheid van jouw Master te verbeteren.

 

Master 4x4 (vierwielaandrijving)

Renault Master Outdoor 4x4 vierwielaandrijving

De Renault Master 4x4 zorgt ervoor dat je alle weersomstandigheden op elk terrein kunt rijden. Met vierwielaandrijving, verhoogde bodemvrijheid en differentieelvergrendeling zullen moeilijke wegen en steile en gladde hellingen je werkdag niet langer belemmeren.

 

Optioneel: dit is beschikbaar op MASTER RWD, Van of Chassis cabine (enkele of dubbele cabine). 

differentieelvergrendelingssysteem

differentieelvergrendelingssysteem

Voorkom problemen op gladde oppervlakken. Ons differentieelvergrendelingssysteem verbetert je tractie en is beschikbaar op de RWD-versie van de Renault Master. Onder de 30 km/u wordt het systeem automatisch geactiveerd als een wiel begint te slippen. Het systeem komt goed tot zijn recht, wanneer je uit lastige situaties wilt komen bij lage snelheden op een modderige werkomgeving.

 

Optioneel

Hill start assist

Renault Master hill assist

Sta je stil of geparkeerd op een steile heuvel? Met Hill Start Assist wordt de rem gedurende enkele seconden automatisch ingehouden. Zo rijd je altijd rustig weg, zonder onbedoeld achteruit te rijden.

Renault Master versnellingspook, handgeschakeld, versnellingsbak

verbeterde prestaties en efficiëntie

Het motorenaanbod van de Renault Master is volledig vernieuwd. Meer vermogen, meer koppel (tot 400 Nm en 180 pk) en betere acceleratie met onmiddellijke trekkracht. Meer rijplezier en veiligheid dus, ook met volle belading. Deze motoren bieden meer vermogen en koppel die gepaard gaan met een verbeterd brandstofverbruik van 13% (NEDC-BT*).

 

* Sinds september 2018 zijn alle nieuwe voertuigen gecertificeerd volgens het WLTP-protocol. Om de overgang te vergemakkelijken, worden de waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissies die zijn gecertificeerd volgens het WLTP-protocol, terugvertaald naar het voormalige NEDC-protocol (NEDC-BT).

Renault master adblue tank tankdop vulopening

AdBlue®

SCR*-technologie zet vervuilende emissies van dieselmotoren en NOx-stikstofoxide om in onschadelijke gassen. Zonder invloed uit te oefenen op de prestaties en het brandstofverbruik van het voertuig, stelt de AdBlue®-technologie dCi-motoren in staat om te voldoen aan de nieuwe en strengere  wettelijke normen.

AdBlue® heeft een eigen brandstoftank van 22 liter die altijd gemakkelijk toegankelijk is en niet mag worden gecombineerd met de brandstof zelf.

Elke aandrijving heeft zijn eigen voordelen. In de FWD-versie geeft Renault Master prioriteit aan bruikbare laadcapaciteit en wegtransport. In de RWD-versie kan hij veel zwaardere lasten dragen en kan hij zich aanpassen aan alle soorten terrein.
Renault Master techniek

Renault Master voorwielaandrijving (FWD)

Met een zeer lage laaddrempel geeft de Renault Master FWD prioriteit aan bruikbare laadcapaciteit en wegtransport.

 

De voordelen:

  • Gemakkelijk te laden dankzij een van de laagste instapdrempelhoogtes in het segment
  • Meer laadvolume dankzij een grotere bruikbare hoogte en een zeer lage dorpel
  • Totaalgewicht (GVW) tot 3,5t (B-rijbewijs)
  • Verbeterd rijplezier
  • Lager brandstofverbruik voor lange afstanden en korte afstanden
  • 3 lengtes: L1, L2, L3 bruikbaar volume tot 20m³ op LL35 Luton Box Van
Renault techniek Master

Renault Master achterwielaandrijving (RWD)

Met meer laad-, sleep- en offroad-capaciteiten is de Master RWD je beste keus om zware ladingen over een zachte ondergrond te vervoeren.

 

De laadvoordelen:

  • Grotere maximale achterasbelasting
  • Verkrijgbaar als L2 Long Overhang en L3 Long Overhang met een bruikbaar volume vanaf 22m³ op LLL35TW Luton Box Van
  • Trekvermogen tot 500kg
  • hoger bruto voertuiggewicht (GVW) van 3,5 ton tot 4,5 ton

 

De voordelen van tractie en grip:

  • Betere tractie bij zware lasten, op steile hellingen en op zachte grond om het risico op vastlopen te voorkomen
  • Betere mogelijkheid om obstakels te verwijderen
  • Mogelijkheid van dubbele wielen voor meer grip en een hogere achterasbelasting.

meer over conversies