MASTER bedrijfswagen

Motoren

Nieuwe Renault MASTER

Vergelijk

Dubbele Cabine

Dubbele Cabine

vanaf € 33.240
Enkele Cabine

Enkele Cabine

vanaf € 23.990
Platform Cabine

Platform Cabine

vanaf € 36.740
  • NIEUWE MASTER undefined
  • NIEUWE MASTER undefined

Motoren, aandrijving en tractie van de Renault MASTER

Comfortabel, veiliger en eenvoudiger rijden op elk terrein

  • MASTER Motoren en versnellingsbak

Uitstekende prestaties, betere efficiency

Het motorenaanbod van de nieuwe MASTER is volledig herzien. De nieuwe motoren hebben meer vermogen en koppel (tot wel 400 Nm en 180 pk (132 kW)) voor nog beter rijgedrag en makkelijker optrekken. Perfect rijplezier, ook met volle lading.

 

Het verhoogde vermogen en koppel gaat gepaard met een efficiënter brandstofverbruik. De nieuwe MASTER is ook leverbaar in Euro VI voor verschillende versies met voorwiel- of achterwielaandrijving, platform-cabine of chassis-cabine.

  • MASTER AdBlue tankdop tank vullen

AdBlue®

De SRC**-technologie zet de vervuilende uitstoot van dieselmotoren en stikstofoxiden (NOx) om in onschadelijke gassen. De Adblue®-technologie stelt onze dCi-motoren in staat om aan de nieuwe normen te voldoen, die nóg strenger en veeleisender zijn geworden. Natuurlijk zonder afbreuk te doen aan de prestaties of het verbruik van de auto. AdBlue® heeft een eigen, gemakkelijk bereikbare, tank van 28 liter en mag niet met brandstof worden vermengd.

 

AdBlue® is verkrijgbaar bij de meeste tankstations. Jouw nieuwe Renault MASTER geeft een seintje wanneer de AdBlue®-tank moet worden bijgevuld***.

*Sinds september 2019 worden alle nieuwe bedrijfswagens gecertificeerd volgens het WLTP-protocol. Om de overgang te vergemakkelijken worden de brandstofverbruik en de emissieniveaus die op basis van het WLTP-protocol gecertificeerd zijn, omgezet naar het voormalige NEDC-protocol.

 

***SCR staat voor Selective Catalytic Reduction.

 

*** Het AdBlue®-verbruik is afhankelijk van de gebruiksomstandigheden van het voertuig, de uitrusting en de rijstijl.

Elke tractieoplossing heeft zijn eigen voordelen. Voorwielaandrijving is het meest geschikt voor wat betreft de laadcapaciteit en transport over de weg. De versie met achterwielaandrijving kan zwaardere ladingen aan en is geschikt voor alle soorten terreinen.
  • MASTER met voorwielaandrijving

Renault MASTER met voorwielaandrijving

Met zijn zeer lage tildrempel bij de laadruimte is de nieuwe MASTER met voorwielaandrijving het meest geschikt voor wat betreft de laadcapaciteit en transport over de weg.

 


Voordelen:

  • Gemakkelijk in- en uitladen dankzij een van de laagste tildrempels voor de laadruimte in dit segment
  • Meer laadvolume dankzij meer nuttige hoogte en de zeer lage tildrempels
  • Een maximaal toegelaten gewicht (GVW) van maximaal 3,5 t (rijbewijs klasse B)
  • Een fantastische rijervaring
  • Lager brandstofverbruik
  • 3 lengtes: L1, L2, L3 en een nuttig volume van maximaal 4,8 m³
  • MASTER RWD

Renault MASTER Achterwielaandrijving (RWD)

Met zijn verhoogde laad-, trek- en off-road-vermogen is de nieuwe MASTER met achterwielaandrijving je ideale werknemer bij het vervoer van zware ladingen op een zachte ondergrond.

 

 


Laadvoordelen:

  • Grotere maximale belasting van de achteras
  • Meer compatibele aanpassingen
  • Leverbaar in L3 en L4: nuttige lengtes van meer dan 4 m en tot maximaal 17 m³
  • Een maximaal toegelaten gewicht (GVW) van 3,5 t tot 4,5 t

 

 

De tractie- en gripvoordelen:

  • Betere tractie met een zware lading, heuvelopwaarts en op een zachte ondergrond, minder kans om vast komen te zitten
  • Betere capaciteit om obstakels te overwinnen
  • Optionele differentieelblokkering
  • Optie dubbellucht voor meer grip en om meer te kunnen dragen op de achteras

Extended Grip (standaard)

Extended Grip (standaard)

Deze antislipregeling is standaard op jouw nieuwe MASTER en zorgt voor optimale grip.

Differentieelblokkering (optioneel)

Differentieelblokkering (optioneel)

Voorkom problemen op gladde oppervlakken. De differentieelblokkering is leverbaar op de nieuwe MASTER RWD en verbetert de tractie aanzienlijk. Onder de 30 km/u wordt de differentieelblokkering automatisch ingeschakeld als een wiel begint te slippen. Dit is vooral handig om bij lage snelheid uit een lastige situatie te raken. Bijvoorbeeld op een modderig terrein.

 

Leverbaar afhankelijk van de versie en opties.

Hill Start Assist (standaard)

Hill Start Assist (standaard)

Nooit meer problemen bij het wegrijden met een zware lading. Met Hill Start Assist wordt er een paar seconden druk uitgeoefend op de remmen. Zo heb je meer tijd om rustig weg te rijden.

  • Renault Master

Rijden op duurzame HVO100 brandstof

HVO100 is een fossielvrije, hernieuwbare brandstof en is een alternatief voor traditionele diesel. Alle nieuwe Renault bedrijfswagens met dieselmotor zijn geschikt voor deze praktisch CO2-neutrale brandstof.

Enkele feiten op een rij over HVO100:
• circa 90% CO2-reductie
• 9% minder uitstoot van stikstofoxiden
• 24% minder uitstoot van koolmonoxide
• 33% minder uitstoot van roet en fijnstof
• HVO100 is niet hetzelfde als biodiesel (B10/B100)

De brandstof HVO100 ( ‘blauwe diesel’) wordt bij het tankstation aangeduid als XTL en staat voor ‘100% Hydrotreated Vegetable Oil’. Deze fossielvrije olie wordt o.a. gewonnen uit industrieel afval en andere plantaardige bronnen en heeft dezelfde chemische samenstelling als traditionele diesel.

Meer weten over de nieuwe Renault MASTER?

Deze website maakt gebruik van functionele, analytische, marketing en social media cookies. Ook maken wij gebruik van tracking cookies en vergelijkbare technieken. Cookies kunnen ook door derden worden geplaatst. Voor tracking cookies en vergelijkbare technieken is jouw toestemming nodig. Als je op akkoord klikt, ga je akkoord met bovenstaande. Je kan je voorkeuren ook wijzigen of meer lezen over de cookies onder ‘Beheer cookies’.

meer informatie